Re: Jakou volit vypalovačku - bylo šablony

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Sobota Březen 16 10:06:49 CET 2024

Ja volil toto:
https://ortur.net/en-en/collections/laser-engraving-machine/products/aufero-laser1-best-portable-laser-engraver?variant=40675503997112
Duvody: cena smesna (ted jeste smesnejsi nez pred temi 2? roky co jsem to
kupoval), velmi kompaktni (mam malo mista, takze 30x40cm pri pouzivani a
30x15cm pri uskladneni to 'vyhralo').
Zkusenosti: ucel plni perfektne. Koupil jsem si 'za suche z nosu' nekolik
"jezku" na spojovani tramu (nahrada za drahy honeycomb) a taky
slouzi dobre. Palim z papiru gramaze 160. Osvedcilo se mi sablonu pred
pouzitim pretrit tavidlem at nezere tavidlo z pasty (ale kdyz zapomenu,
taky se nic nestane). Vyhoda u tech papirovych sablon je, ze nejsou problem
scenare typu 'postupne osazovani', opravy, a podobne - nuzky na papir
prizpusobi sablonu na neosazeny prostor :)

Jinak k tem sablonam z plechu: Mnozi vyrobci (vcetne JLCPCB) umozni nechat
si udelat sablonu mensi. Jednak se s tim mnohem lepe v amaterskych
podminkach pracuje, lepe se to skladuje a vaha (takze i postovne) je mnohem
mensi. Takze kdyz objednavam sablonu, volim velikost PCB zvetsenou asi
3-4cm obema smery.
BR,
Marek