Re: Takový začátečnický analogový dotaz - unipolární napěťový sledovač

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Březen 15 11:03:20 CET 2024

Zdravím,

tak jsem to nabastlil a DPM už měří.
Takže odpověď na původní otázku zní - Ano, v tomto napěťovém rozsahu a s
napájením 24V proti zemi lze TL082 použít jako napěťový sledovač.
Odpověď na druhou otázku, která, ač nevyslovena, mi šrotovala v hlavě
zní - Ano, výstup "lamp monitor" na Rb normálu je tak měkký, že neutáhne
ani digitální DPM.
To je dobré si zapamatovat, pokud by někdo někdy měřil to napětí a
odhadoval podle něj stáří toho normálu. Chce to multimetr s opravdu
velkým vstupním odporem.

Jinak přesnost toho DPM modulu se mi zdá docela dobrá. Když jsem s tím
zkusil změřit tu přesnou 5V napěťovou referenci o které tu byla před pár
dny řeč, tak DPM na ní měří 5.01V zatímco HP34401A naměří  4.99925V a
Fluke 8840A/AF naměří 4.9998V.
Takže to ukazuje o fous víc než dva laboratorní multimetry (podotýkám
dávno nekalibrované).

Zdraví PavelK