Mikroskop z Číny - příjemné překvapení

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Březen 12 22:27:53 CET 2024

Zdravím,

teda musím připustit, že ti Číňané se dramaticky zlepšili, když to
srovnám s dobou před cca. 15-10 lety. Tehdy jsem si zkusil objednat něco
z tehdejšího Aliexpressu (??) a velmi mně to zklamalo. Po nějakých
peripetiích cosi přišlo, ale byl to tak špatně okopírovaný design s
parametry úplně mimo, že to víceméně nešlo používat. Od té doby jsem na
Číňany poněkud zanevřel až do teď.

Před nějakou dobou jsem začal shánět nějaký mikroskop s LCD displejem,
protože rozeznávat maličké SMD součástky a kontrolovat například kvalitu
pájení se už pro mně stal docela problém. To co jsem našel u nás a v EU
bylo sice hezké, ale tak drahé, že jsem nad tím mávnul rukou s tím, že
to ještě pár let nějak vydržím.

Ale pak mi kolega poradil, ať se kouknu na Aliexpress, že prý se Číňan v
posledních letech změnil. Tak jsem to zkusil a objednal jsem za cca.
1500 Kč tuhle věc: https://www.aliexpress.com/item/1005005761192183.html

Šel jsem do toho vědomě s tím, že pokud to nepřijde nebo to bude nějaká
pitomost, tak holt přijdu o patnáct stovek a věšet se kvůli tomu nebudu.

No a dneska to dorazilo a musím přiznat, že jsem na to po zapojení
zůstal docela koukat, jak dobře to funguje. Normálně to ostří, svítí,
nerozpadá se to, nikde se nic neviklá, nic tomu zatím neodpadlo a i ten
stolek a stojan je z nějakého kovu a ne z natřeného plastu. A dělá to i
docela povedené fotky a videa, ačkoli zrovna tuhle funkci nejspíš moc
nepoužiju.

Tak uvidíme, jak dlouho to vydrží a jestli je tohle u Číňanů setrvalý
trend. Má mi totiž ještě přijít 8-portový distribuční zesilovač pro 10
MHz, který jsem si objednal na základě jednoho videa z YT, které dělal
jeden anglický radioamatér a kde tohle zařízení měřil, testoval a docela
si to pochvaloval.

Zdraví PavelK