Re: Kalibrace voltmetru v domácích podmínkách...?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Březen 9 22:23:51 CET 2024

Tak ja to dam do tych patricnych suvislosti:

> řekl bych, že už to není potřeba mít kvalitní referenční
> zdroj. To je čistá posedlost  :-)

wek

... bolo to zasadanie komitetu ako kazde ine. Na obvyklom mieste - kde
mimochodom este stale zufalo absentuje trojfaz aj rozvod tlakoveho vzduchu
- sa v obvykom case postupne schadzali ucastnici zasadania. Aj ked casnici
uz davno vedia, ze pristroje sa musia zahrievat pred spravnym pouzitim
najmenej hodinu, znova ich prekvapila pyramida s roznofarebnymi displejmi
kopiaca sa na konci stola. Ale ta uvodna hodinka aspon ponuka priestor
prehodit jedno-dve ludske slova, ci konecne sponzat, ako ten-ktory kolega
vlastne vyzera.

Postupne sa metrologicka sekcia prepracovava do horuckovitej aktivity.
Student zufalo tuka prikazy do klavesnice pre novy kalibrator, kym docent
twistuje kabliky s pozlatenymi bananikmi. Nielenze cislica na osemapoltom
mieste nie je ocakavanou nulou ci deviatkou, ale
aj sedemapolte miesto je povazlivo mimo ocakavania. Ktorysi clen komitetu
sa netrpezlivo nahne ponad studenta, aby lepsie videl na monitor, pricom
takmer zhodi casnika, ktory sa pokusa umiestnit objednane napoje pomedzi
krabicky a kable rozlozene po stole. V kute skupinka outsiderov, co
povazuju rucny merak za primerany nastroj, nevzrusene diskutuje nad
svojimi pivami/kofolou. Student vsak vitazoslavne zadava tie spravne
konstanty, hodnota na sedemapoltom mieste skoci na ocakavanu nulu ci
deviatku a hlucik zhrceny za nim si ocividne vydychne. Lenze vrchol vecera
este len nasleduje: o kratku chvilu vsetci napato sleduju pomaly sa
pohybujuci zasumeny priebeh na monitore laptopu. Ked napokon priebeh
nepresiahne akesi pomyslene medze, napatie opadne - kalibrator je
dostatocne presny na to, aby bol student zaradeny do skupiny vyvolenych,
ale samozrejme ma este rezervy, ktore sa mu daju vytknut a na ktorych sa
da nasledujuce dve-tri desatrocia este popracovat.

V metrologickej sekcii vypukne bujara oslava...

[Natocene na zaklade skutocnej udalosti. Niektore mena postav mohli byt
zmenene. Pri natacani neboli tyrane ziadne zvierata.]