Scintilator, jak overit funkcnost

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Sobota Březen 2 17:21:37 CET 2024

zdravim,

par let zpátky jsem to (velmi amatérsky) zkoušel se studentem v této BP:
https://dspace.cvut.cz/handle/10467/94473
detektor vyrobený ze scintilátoru obaleného ze tří stran fotodiodami TEMD5080X01,
fungovalo to, ale s výrazně horší citlivostí než profi hotový modulek od first sensor.
problém byl mimo jiné asi v tom, že dodané krystaly měly opticky matné stěny, takže optická vazba na diody byla asi mizerná.
nějaké krystaly mi tu ještě zbyly, kdyby měl někdo zájem

v.

> Od: "Libor Konečný" <support na mikrovlny.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 02.03.2024 16:24
> Předmět: Scintilator, jak overit funkcnost

Zdravim

 Mam pro test dva krystaly CSI (Tl) a potreboval bych overit funkcnost.

 Moje idea je takova , pridat k nim nejakou fotodiodu 550nm a priblizit k
 ni thoriovou puncosku.  Tusim ze nektere gamma diody jsou takto delane
 jako komplet.

 Zkousel jsem sledovat krystal i pres kameru, ale bez vysledku.

 Dik za tip.

 Libor