Re: Obdélníkové pixely

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Červen 28 22:03:41 CEST 2024


Mě to vychází taky tak. Je zajímavá otázka, jestli při 0,15 mm/px bude 
vidět nějakej bordel. U většího displeje by to bylo dost dilema, jestli 
to nechat malinko placatý, nebo malinko hnusný:-)

Škoda že si nepamatuju co za SW mělo podporu pro nečtvercové pixely, u 
toho Paintsopu jsem si už ověřil že to nebyl on.

Na druhou stranu, při takhle malém rozdílu od čtverečků by možná bylo 
nejlepší vše kromě koleček nechat jak je (kdo pozná že písmena měly mít 
8x15 když mají 8x16) jen u koleček si to pohlídat a prostě je namalovat 
v opačném poměru, třeba místo 100x100 bude 100x105.

PH

Dne 28.06.2024 v 18:36 Jindroush napsal(a):
> On 28.06.2024 16:59, Pavel Poucha wrote:
>>
>> Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024 x 600.
> Ja jsem pri patecku nejakej natvrdlej, ale mne to k vasim vypoctum 
> 'volako nevychadza'...
> Takze se jdu grandiozne znemoznit, pohmozdim si maximalne sebevedomi:
>
> 154/86 = 1.79 : 1
> 1024/600 = 1.70 : 1
> to je "skoro" stejny.
>
> Hustota na X je 1024/154 = 6.65 px na mm (ja vim, ze bezne jsou dpi).
> Hustota na Y je 600/86 = 6.97 px na mm
> To je maly rozdil, neodpovida to tomu, co pozorujete, preci.
>
> Tj. 80x80 px ctverecek by mel mit 12mm na sirku a 11.5mm na vysku, to 
> snad ani nevidite, ne?
>



Další informace o konferenci Hw-list