Re: Obdélníkové pixely

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Červen 28 21:51:36 CEST 2024


Ne. V případě PC+monitor z grafiky do monitoru jde požadované rozlišení 
a monitor si to přepočítá na svoje sám. Nebo nepřepočítá a udělá tmu s 
hláškou o nepodporovaném režimu.

PH

Dne 28.06.2024 v 17:56 Petr Labaj napsal(a):
> Jen kdyby náhodou: nedá se ten displej nějak přepnout do rozlišení 
> třeba 960x600 nebo kolik by vycházelo čtvercové?
> Aby ten přepočet dělal přímo driver té grafiky.
> Když na nějakém monitoru používám nenativní rozlišení, tak to taky 
> (předpokládám) přepočítává driver.
>
> PL
>
> ********************
>
> Dne 28.6.2024 v 16:59 Pavel Poucha napsal(a):
>> Zdravím,
>>
>> děkuji všem, asi to budeme muset udělat opravdu tak, nakreslí a 
>> smrskne. Řešení se mi moc nelíbí, že to nebude na celé pixely, ale u 
>> poměrně malého displeje s rozumným DPI to snad nebude vadit.
>>
>> Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024 x 600.
>>
>> Pro zajímavost je to ovládací panel do místnosti, vyrábí se toho 
>> hodně, napřed tam a byly 2 knoflíky a LED, pak kapacitní tlačítka a 
>> více LED, pak dotykový displej 2,8" a nyní  7". Jak typické :-) Ale 
>> koncoví zákazníci to tak chtějí. Nicméně grafika, kterou pan grafik 
>> navrhl, je pěkná a přitom přehledná, pohrál si s tím opravdu hodně. 
>> Takže bych mu to nerad hardvarem nějak zplacatěl....
>>
>> S pozdravem
>> ing. Pavel Poucha
>> jednatel
>> pavel.poucha na papouch.com
>> Tel. +420 777 232 485
>>
>> Papouch s.r.o. - vývoj
>> Papouch store s.r.o. - obchod
>> Papouch production s.r.o. - výroba
>> Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>>
>> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>
>>
>> pá 28. 6. 2024 v 16:29 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz> napsal:
>>
>>     No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a pak to resizuje nejakym
>>     chytrym algoritmem na 1024 x 600, tak se to zhnusi moc? Tohle
>>     resizovani se da delat kde cim - gimpem, photoshopem,
>>     imagemagickem apod. Vzdy je na vyber vicero algoritmu.
>>
>>     Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho displeje, mate presny rozmer
>>     stran v mm (jen pixely, bez okraje)?
>>
>>     On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:
>>>     Popíšu to podrobněji:
>>>
>>>     Grafik nakreslí například čtvercové tlačítko, 80x80 pixelů. Ve
>>>     výsledku má ale obdélník. To samozřejmě platí i pro texty, které
>>>     jsou protáhlé. Platí to i pro ovládací prvky (šoupáky,
>>>     knoflíky), které se pak zploští.
>>>
>>>     Displej má rozlišení 1024 x 600. Kdyby ten displej měl pixely se
>>>     stejnou roztečí, musel by mít 1024 x 771  -  spočítáno podle
>>>     rozměrů viditelné plochy. Jenže na výšku má místo 771 pixelů jen
>>>     600. Což je chyba přes 20% a to už je hodně viditelné. Prostě
>>>     displej je ve svislém rozměru protažený.
>>>
>>>     S pozdravem
>>>     ing. Pavel Poucha
>>>     jednatel
>>>     pavel.poucha na papouch.com
>>>     Tel. +420 777 232 485
>>>
>>>     Papouch s.r.o. - vývoj
>>>     Papouch store s.r.o. - obchod
>>>     Papouch production s.r.o. - výroba
>>>     Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>>>
>>>     Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>>
>>>
>>>     pá 28. 6. 2024 v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz
>>>     <mrazik na volny.cz> napsal:
>>>
>>>         Není to spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se
>>>         jiná elipsa ?
>>>         Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel prožene
>>>         (jeho souřadnice
>>>         se násobí) nějakou transformační maticí a to dá teprve
>>>         výsledný obraz.
>>>         Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace, změna
>>>         měřítka, zkosení
>>>         a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip je v tom,
>>>         že je
>>>         předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou, výslednou.
>>>         Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat na tu
>>>         správnou
>>>         matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci něco jako
>>>         SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak netuším.
>>>
>>>         Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh. Ono to
>>>         tak je i v
>>>         realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně kolmo.
>>>
>>>         Mrazík
>>>
>>>         On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:
>>>         > Zdravím,
>>>         >
>>>         > mám zajímavý problém. Zákazník si vybral dotykový 7"
>>>         displej s
>>>         > rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje tomuto
>>>         poměru ale
>>>         > neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou rozteč.
>>>         >
>>>         > Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se elipsa. Není
>>>         to můj problém,
>>>         > přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo nápad?
>>>         Například grafický
>>>         > editor, kde se to dá nastavit?
>>>         >
>>>         > Děkuji.
>>>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240628/31255cb7/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list