Nove PIC16 a PIC18 - Porty

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 28 20:17:16 CEST 2024

[preposielam]

Ahoj,

ja som s tym MCC robil uz davnejsie, takze tu novu verziu MCC-Melody velmi neovladam. Neviem s tym komfortne robit. Ale ako zdroj inspiracie s jednoduchym nastavenim IO-portov mi to velmi pomohlo. Aj ked musim povedat, ze som sa rozhodol ist cestou datasheetu, kvoli tomu, aby som sa konecne dokopal precitat si aspon ten zaklad o tom PIC18F47K42. Ale ked vidim, ako je pisana dokumentacia a datasheet, tak ta inspiracia v podobe nastavenia jednoduchych IO-portov z toho MCC-Melody mi pride ako velka pomoc, aj napriek tomu, ze si tu inicializaciu pisem sam a studujem pritom datasheet.

Tiez pouzivam ten format viacerych suborov .h a .c, kvoli prehladu a rychlej orientacii v projekte. Je to sice s tym studiom toho datasheetu a vlastnymi fileami spociatku vela mravencej prace, ale potom sa s tym pracuje velmi pohodlne, ked to uz clovek vsetko ovlada. V mojom pripade som ale fakt ostal zarazeny, ze v datasheete nie su priklady ani so zakladnym nastavenim io-pinov. Dosiel som do stadia, kedy som sa fakt nevedel pohnut dalej len s datasheetom. Takze velmi pekne dakujem za odkaz na ten MCC-Melody. Dost mi to pomohlo. Zistil som, ze mi chyba aj zakladne nastavenie interruptov a nasiel som aj nastavenie toho oscilatora. Takze pomohlo mi to.

A.

Dobrý den,

Já si to naklikám v CodeConfigurátoru a pak si to nastavení zkopírovat k sobě do projektu. U nových projektů už používám ten formát mnoha souborů, je to docela přehledné a je tam v poznámkách každý řádek dělá.