[OT] vybuch foovoltaniky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 27 16:24:24 CEST 2024

Nene, nechybí.

Máme v řadu vodu na 6 barech, tedy na úplně horní hranici normy.
Po nastěhování dost brzy došlo k incidentu - praskla mi přívodní
opletená hadička k umývadlu. Vytopilo mi to (naštěstí) jen nejnižší patro.
Tak jsem osadil na vstup tlakový regulátor a nastavil ho na 3 bary.

Protože rád měřím, tak jsem současně na vstup do domu osadil manometr,
druhý pak za ten regulátor.
A fakt jsem čuměl, co s tlakem udělá rychlé zavření pákovky. Rafika
manometru zadriblovala vždy jako zběsilá.
Takže jsem se vůbec nedivil, že v kombinaci s tak vysokým tlakem v řadu
to prdlo.

Takže následovala instalace expanzky. Docela velké, zbyla mi 24-litrová
bandaska z vadné domácí vodárny.
Driblování manometru zmizelo jako mávnutím kouzelného proutku.

No a když už mám expanzku, tak by měla mít co největší využití.
Tudíž jsem destruktivně zrušil zpětnou klapku na přetlakovém ventilu
před bojlerem.
Teď se voda po expanzi může vracet kousek zpět do přívodu, a ta expanzka
na vstupu do domu vyrovnává i tyto tlakové změny.
Vrací se jen v mé domácí instalaci. Tlakový regulátor na vstupu do domu
zpětnou klapku má. Takže sousedům nic neposílám.

Sice je to teoreticky nesprávné, že se teplá voda může kousek vrátit.
Ale žíly mi to netrhá. Své teplé vody se nebojím.
I kdyby se náhodou trochu té ohřáté vody dostalo do rozvodu studené, tak
to za tragédii nepovažuju. Voda je to stejná, jen byla přihřáta.
V praxi člověk zkonzumuje víc vody z bojleru při běžném střídání teplé a
studené vody v kuchyni.

Takže toto uspořádání, které tam je už 10 let, považuji za (pro sebe)
ideální.

PL