Zivotnost asynchronniho motoru se softstarterem

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Čtvrtek Červen 27 15:02:33 CEST 2024

izolace má nějakou pevnost di/dt, únava prostě, lepší je softstart
odporový nebo aspoň přepínat D-Y

FVE dělá "harmoniky", ano, čerpadla na to odchází ikdyž je nejbližší FVE
u sousedů po drátech 200m daleko/30m po zemi

Na 1F používám TAXNELE TVPS1-40C z ali, musí to být přesně tento typ -
15 položek v menu
finální nastavení:
- 0,2A nad ustálený proud
- přechodový děj 0,3s (by ucho podle zvuku čerpadla)
- přepětí 250V
- podpětí tuším 220V
- pauzy standardní 30s
- počet opakování vypnutí 4 a pak se na tom musí zmáčknout čudlítko

benevolentnější nastavení vedlo ke spálení pomocného vinutí čerpadla po
měsíci i přesto, že ochrana ho občas vypínala, tekl tam asi o půlku
větší proud než by měl a to stačilo.

Aneb je tu čím dál větší bordel v síti. Zkuste si aspoň v hlavě
namalovat fázory, co s točivým polem udělají "harmoniky". Zvuk toho
čerpdla taky není nic moc, když ten bordel zrovna chytne čerpadlo při
zapnutí.

Tady nejde jenom o točivé magnetické pole, ale i jak to zmršené pole
mechanicky cuká s vinutím.

Doporučuji návod vytisknout v několika kopiích, rozhodit všude možně a
jeden strčit do toho krytu. Drží samosvorně, netřeba šroubovat.