lion

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červen 27 13:21:27 CEST 2024

Obzvlášť lipolky jsou někdy masakr. Na táboře se podařilo závadou v
regulátoru udělat efekt jak z válečného filmu: Letí letadlo, najednou
plameny z přední části a pak celý hořící šlo k zemi:-)
Na druhou stranu, když jseme se to snažili zreplikovat řízeně na dvorku,
za použití staršího dvoučlánku, tak nic. Zkrat, přebíjení autobaterkou,
sekerka. Max syčel kouř.

Čili plamenné efekty nastat můžou, ale nelze na jejich vyvolání spoléhat.

Na 300 W tepla bych nesázel, leda žeby těch 30A byl experimentálně
změřený zkratový proud. Jestli je ale 30 A garantovaný krátkodobý proud,
tak to může mít třeba 10 mOhm, takže 4/10m = 400 A aneb P = 4^2 / 10m =
1600 W
Ochranný obal bych koncipoval spíš na celkovou energii.

Hlavní ale je, dát tam pojistky. Když nejsou nároky na proud, tak klidně
ke každýmu článku jednu. A vybírat primárně podle vypínací schopnosti.
Daj se koupit SMD 0805 co uměj třeba 300 A při 45V DC. Nebo větší
trubičkový do solárů, 10 kA.

Takovou jsem nedávno koupil v TME asi za 150, že jí příležitostně přidám
do koloběžky. Zatím je jen nad ní na skříňce přidělanej držák s hasící
koulí. Koupil jsem 3-pack za 1500. 1 ks otestujeme na táboře. Doufám že
do tý doby nevyprší čas na recenzi:-)

Kdybych tenhle problém řešil já, tak bych asi baterku vybavil
pojistkama, dal do zavařovací skleničky, zasypal pískem, zavřel víčkem s
udělanou vodotěsnou průchodkou. To bych dal do 5L plechovky od barvy,
plechovka plná vody. Zas s pr;chodkou, aby voda nevyschla.

PH