Nove PIC16 a PIC18 - Porty

Stanislav Svoboda 7009 na seznam.cz
Pondělí Červen 24 11:03:11 CEST 2024

Zdravim,
zapis je urcite vhodnejsi do LATx registru, protoze eliminuje vedlejsi
ucinek read-modify-write instrukci u PORTx. Instrukce pro zmenu bitu nemeni
totiz jen ten bit, ale precte cely port, zmeni bit a zapise zpet cely port.
A pokud se behem teto operace meni stav (jineho) vystupniho pinu (pripojena
kapacita...), tak pri zpetnem zapisu se na vystup dostane nekorektni
hodnota.

St. Svoboda

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 24. 6. 2024 10:28:23
Předmět: Nove PIC16 a PIC18 - Porty
"[preposielam]

Dobry den,

zacal som prepisovat firmware teplomeru na novy PIC18 a chcel by som sa
spytat tych dlhsie pouzivajucich tieto nove cipy s rovnakymi periferiami na
to aky je rozdiel ked zapisem do PORTDbits.RD0 =1 a do LATDbits.LD0 =1.
Podla datasheetu by tieto dve operacie mali byt rovnocenne, ale preco su
potom zdvojene? A co je potom vhodnejsie, zapisovat na PORTxbits alebo na
LATxbits? Pytam sa preto, ze si pisem celu inicializaciu sam podla
datasheetu a nie podla MCC-konfiguratora.

Dakujem velmi pekne za vysvetlenie.

A.