Re: OT: leptání - chlorid

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 17 15:34:14 CEST 2024

Taková filozofická: pro jaké žáky je to určeno?
A čemu je to má naučit?

Pokud je to má ponouknout k tomu, aby sami začali bastlit a zkoumat
krásy techniky,
tak na to je (podle mě) lepší co nejjednodušší vybavení.
Kde současně bude vidět vliv různých podmínek.
Takže zkusit vyleptat tišťák jen v klidné lázni, a pak třeba s houpačkou
nebo jednoduchým
vzduchovadlem a ukázat rozdíly.

Snažím se vžít do role toho žáka.
Pokud se na to použije nějaký "automat", kam to strčím, on si to sám
zahřeje, načasuje,
pak ještě opláchne abych se neušpinil - tak to se mi, jako potenciálním
mladému bastlíři,
docela vzdaluje.
Tím si do hlavy nabiju myšlenku, že na vyleptání tišťáku potřebuju
techniku, kterou
si prostě domů nekoupím. A že teda bude lepší to poslat udělat v Číně.

Ve škole mě vždy nejvíc bavily experimenty, které jsem si uměl
zreplikovat sám.
Nebo si aspoň uměl představit, že bych je zreplikoval.

No ale jak jsem psal na začátku - nevíme, pro koho je ta výuka určena.

PL