Re: OT: Navigace v autě a grafice struktury

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Červen 14 09:33:54 CEST 2024

U toho waze je to ještě horší. Tedy, tam je to vždy na serverech
(online). ALE, pokud je zařízení offline a v nedávné minulosti použilo
stejnou trasu a její data jsou v cache zařízení, pak použije trasu z
cache. Což mimochodem dokáže docela zmást.
Zmíněné automobilové navigace (here, via michelin) počítají na zařízení
(offline) a pokud mají přístup k datům, tak si průběžně dotahují
dopravní situaci do zařízení. Ale mapové podklady jen jako kvartální,
nebo pololetní aktualizace. Tady je hloupé, že v mnoha případech by mohl
existovat algoritmus automatického hlášení chyb, ale nic takového
neexistuje.

Příklad takového případu mám tady za barákem. Původně tu byla značka 60,
ale pak jí rozdělili na 70 a později 50. Mapy stále mají 60, ale
rozpoznávání značek to rozpoznává správně. V automatickém režimu je to
pruda, protože auto zpomaluje na 60, rozpozná 70, tak zase zrychlí a pak
rozpozná 50, takže docela agresivně zpomaluje.