RE: OT: Navigace v autě a grafice struktury

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Červen 12 17:40:46 CEST 2024

Typický algoritmus pro tyhle typy úloh je Dijkstrův algoritmus. https://en.wikipedia.org/wiki/Dijkstra%27s_algorithm
Je jednoduchý a výpočetně není nikterak zásadně náročný. Takže může dobře běžet klidně třeba i na Arduinu. Problém je ale s daty, protože když chcete dělat to, co jste popsal, musí algoritmus dostat správnou metrikou opatřenou i tu „polňačku skrz zahrádkářskou kolonii“. Z tohoto důvodu bude asi efektivnější spočítat to přímo na Seznamu, než tlačit všechna data k vám, abyste si to mohl spočítat na svém telefonu.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Wednesday, June 12, 2024 4:54 PM
To: HW konference <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: Navigace v autě a grafice struktury

Dobrý den,
používám v autě navigaci Mapy od Seznamu a v poslední době mě už několikrát vedla naprosto unikátní trasou, abych objel nějaké zácpy. Naposled jsem v okolí Vysokého Mýta projel nějakou zahradkarskou kolonii a tím objel totálně ucpaný prutah městem. Zajímalo by mne, jestli ten "vyhledavaci" algoritmus běží na mém telefonu nebo na serveru Seznamu. Když jsem v 70 letech studoval na FELu obor počítače, měli jsme tam předmět grafice struktury, kde jednou z možných aplikaci bylo i hledání nejkratší cesty v grafove struktuře, oblíbená úloha byla "trasa pošťaka"
Jaké výpočetní techniky se teď pro takovéto účely používají ?