Re: Jak najít zkrat?

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Středa Červen 12 16:27:39 CEST 2024

Nějaká zajímavá hra, že by se kondenzátor při prvním měření nabil na nějaké
stejnosměrné napětí a při druhém ho zase vracel? Třeba mezi měřeníma
kondenzátor vyzkratovat?

---------- Původní e-mail ----------
Od: Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 12. 6. 2024 15:52:51
Předmět: Re: Jak najít zkrat?
"
Tak jsem si to pořídil, sestavil a desku notebooku tím projel. Zajímavé je,
že u pár kondenzátorů mi to ukazuje od cca 5 do 7 ohm. Ale když prohodim
hroty tak to neukáže nic. Úplný zkrat "na obě strany" nějak nemohu najít.
Jediné co jsem našel je tranzistor primo pod CPU s označením "t1A" a ten je
ve zkratu mezi B a C a je ještě ještě otázka jak je zapojeny. Ale to, že
kondenzátory (nektere) oproti zemi ukazují jednotky ohm a když prohodim
hroty tak to neukazuje nic mě překvapilo.

Když volný konec přiložim na zem a "tuzkou" měřím tak na jednom vývodu
kondenzátoru namerim cca 0 a na druhém jednotky ohm.

Když hroty měřidla obrátím (tužku na zem a volným koncem merim) tak je na
kondenzátoru na jednom vývodu 0 a na druhém nenamerim nic.

Ale děje se tak jenom na určitých kouscích (hnizdech) kondenzátoru. Na
opačném konci desky se tak neděje.

Dne út 4. 6. 2024 10:31 uživatel Peter Berec <pberki na gmail.com