Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
ajtservis
info na ajtservis.cz
Středa Červen 12 11:51:42 CEST 2024
asi bejvavalo ...
ja tady nevalcim proti elektromobilite, jde jen o cisla a beznej prehled.
nechapu proc by oficialni cenik od E-ON platnej od 6.5.2024 mel mit
nesmyslne ceny
lidl AC 7kc / DC 10kc pro nejakej program lidl plus, bez toho nevim.
https://www.lidl.cz/c/e-mobilita/s10012567
https://fdrive.cz/clanky/lidl-zdrazil-nabijeni-oproti-konkurenci-uz-temer-neusetrite-12402
t.
Dne 12.06.2024 v 11:40 AZe napsal(a):
> To jsou nesmyslné ceny, lídl měl 6/7 Kč AC/DC, teď to zvýšili na tuším
> 7/10, ale většina majitelů EV nabíjí doma a odhaduji, že polovina z nich
> má FVE.
> Já jsem při nákupu EV nic nepočítal, prostě jak napsal Petr: "Já
> nechápu, proč by si člověk normálně nemohl koupit drahou páječku nebo
> cokoliv jiného. To je přece normální, když peníze mám a něco chci, tak
> si to koupím."
> EV je jiná liga než ropák a srovnávání jen spotřeby na 100 je úlet.
> aze
>
> -----Původní zpráva----- From: ajtservis
> Sent: Wednesday, June 12, 2024 7:56 AM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>
> https://www.eon-drive.cz/wp-content/uploads/2024/05/2405_Cenik-dobijeni-E.ON-Drive.pdf
>
> tady nahled do ceniku nabijeni E-ON + partnerske nabijeni.
> cena od 12,5kc/kWh az 18,5kc/kWh + nejake drobne kc/min za to ze stojim
> u stojanu :-)
> pri spotrebe prumer 20kWh/100km(15kWh/100 mega_eco slimak) to bez
> vlastni FVE proste zadne terno neni.
> t.
>
> Dne 11.06.2024 v 23:09 David Obdrzalek napsal(a):
>> Pro m� jako u�ivatele je jedin� zaj�mav� krit�rium, (za) kolik �erp�m
>> u pumpy a kolik na to ujedu. Natankuju 12 litr� dinosaur�, zaplat�m
>> 456 pen�z, ujedu 234 km. To sam� u elektroaut. Natankuju 12 kWh,
>> zaplat�m 456 pen�z, ujedu 234 km. Neboli v�bec m� nezaj�m� n�jak�
>> ��innost, zaj�m� m�, za kolik ujedu kolik. Jestli dob�e rozum�m
>> p�edchoz�m mail�m, tak eauta (aspo� n�kter�) ukazuj� spot�ebu na
>> motorech, ne kolik jsem odebral z nab�je�ky, a to je podle m� dost
>> fale�n� zav�d�j�c�.
>> Kdyby ��d�c� jednotka ukazovala spot�ebu motoru 3 litry/100km a p�itom
>> mi ukap�val 2l/h benz�n z n�dr�e, tak ten kr�sn� �daj na displeji o
>> spot�eb� je �pln� k ni�emu.
>> D. O.
>> -----
>> naklofano na mobilu
>>
>> On June 6, 2024 8:40:59 PM GMT+02:00, Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>
>> wrote:
>>> J� netvrd�m �e tam metoda je �patn�. Jen nebude p�esn� a ten v�sledek
>>> nekoresponduje s ��innost� b�n� ud�vanou u LiFePo �l�nk�...
>>>
>>> J� nepo��t�m kolik v �l�nku z�stalo, jen porovn�v�m energii do �l�nku
>>> dodanou a z �l�nku z�skanou mezi dv�ma stanoven�mi hodnotami nap�t�.
>>> Konkr�tn� u toho Li-on 18650 m�m tu spodn� mez 3,2V a horn� 4V.
>>> Ur�it� (jak
>>> tu zm�nil pan Labaj) v tom ale hraje roli i teplota, j� to m�m v
>>> klimatizovan� m�stnosti technologie, tak�e vliv teploty nezn�m. Ale
>>> ur�it�
>>> tam n�jak� vliv teploty bude. Ten pokus mi b��, proto�e jsem cht�l
>>> zjistit
>>> po�et cykl� Li-on �l�nku, kdy� se nevyu��v� cel� jeho kapacita.
>>>
>>> U olov�n�ch stani�n�ch bateri� kter� se pou��vaj� v telekomunikac�ch
>>> by ale
>>> tahle metoda byla tot�ln� nep�esn�, nebo� tam trvale t�eba do 100Ah
>>> baterie
>>> te�e p�ibli�n� p�l amp�ry. Kdy� budu po��tat dobu t�eba jednoho roku
>>> a pak
>>> provedu vyb�jen� zm��en�m dodan� (b�hem toho roku) a z�skan� (p�i
>>> vyb�jen�
>>> nap� 1C) kapacity tak ten v�po�et je o ni�em. A uk�e mizivou ��innost.
>>> Chci t�m p��kladem demonstrovat �e ta metoda m��e b�t i m�n� p�esn�.
>>>
>>> A u e-aut se zase p�i n�zk�ch teplot�ch nejsp� n�jak� energie pou�ije
>>> pro zah��t� �l�nku a nebo obr�cen�. Vid�l jsem v konstrukci n�jak� auto
>>> baterie vodn� chlazen� proch�zej�c� skrze bloky. Tahle "extern�"
>>> energie je
>>> t�eba zapo��tat t� do ��innosti, proto�e k nab�jen� nebo vyb�jen� �l�nku
>>> je pot�ebn�, ale nen� vyu�iteln�.
>>>
>>> �tvrtek 6. �ervna 2024 Martin Z�ruba <swz na volny.cz> napsal(a):
>>>
>>>> No ale jak po��t�te kolik v �l�nku z�stalo?
>>>>
>>>> Co mysl�te, �e je na t� metod� �patn�? Nenapad�m, co jste napsal,
>>>> jen bych
>>>> r�d v�d�l, pro� V�m p�ipad�, � v�sledek nadhodnocuje? �daj Dodan� a
>>>> Z�skan�
>>>> se st�le sumuje, tak�e v�znam z�statku st�le kles�. A pak u� je to jen
>>>> prost� pod�l.
>>>>
>>>> Jinak ty vzorky m�m po vte�in�.
>>>>
>>>> Martin Z�ruba
>>>>
>>>> Dne 6.6.2024 v 19:09 Jan Kuba napsal(a):
>>>>
>>>> 96,5% je velmi dobr� ��innost.Osobn� si mysl�m, �e ta metoda co jste
>>>> popsal nebude �pln� p�esn� a tu ��innost nadhodnocuje. Vych�z�m z
>>>> obecn�ch
>>>> pr�m�rn�ch ��innost�. J� d�l�m takov� hodn� dlouhodob� test na 18650
>>>> �l�nku, kter� cyklicky nab�j�m a vyb�j�m, ale jen v mal�m rozsahu
>>>> kapacity
>>>> �l�nku. A dlouhodob� mi tam vych�z� n�jak�ch 73%. Vyb�j�m a nab�j�m
>>>> konstantn�m proudem, ale vzhledem k m��en� nap�t� jen 1x za minutu a
>>>> po��t�n� dodan� energie v z�vislosti na �ase si dovol�m troufnout �e ta
>>>> metoda nebude b�h v� jak p�esn�.
>>>>
>>>> �tvrtek 6. �ervna 2024 Martin Z�ruba <swz na volny.cz> napsal(a):
>>>>
>>>>> R�do se stalo. Jsem zv�dav, kam se to dostane. Dlouho jsem
>>>>> p�em��lel, jak
>>>>> to vlastn� ud�lat. Dodanou a z�skanou energii m��it je snadn�. Ale jak
>>>>> zjistit z�statkovou energii v baterii? Podle nap�t� je to (zvl�t� u
>>>>> LiFePo
>>>>> nemo�n�). Tak�e jsem to ud�lal tak, �e to, co zb�v� v baterii =
>>>>> Dodan� x
>>>>> ��innost - z�skan�. No a ta ��innost je na za��tku odhad. Pokud se
>>>>> baterie
>>>>> vyb�j� a vypo�ten� z�statek se dostane pod nulu nebo naopak bms ohl�s�
>>>>> ochranu podvybit�m a z�statek nen� 0, zkoriguje se ��innost tak,
>>>>> aby to
>>>>> vy�lo. No a p�i nab�jen�, pokud se dos�hne deklarovan� kapacity a
>>>>> st�le lze
>>>>> nab�jet nebo naopak dojde k aktivaci ochrany na p�enabit�, tak se
>>>>> zkoriguje
>>>>> skute�n� kapacita baterie. Ty meze m�m nastaven� dost m�kce, tak�e to
>>>>> �l�nk�m snad nevad� i za cenu, �e by z nich �lo vy�d�mat je�t� p�r
>>>>> procent
>>>>> nav�c. Ale o to mi nejde. Lep�� metodu, jak vypo��tat ��innost a
>>>>> kapacitu
>>>>> jsem nevymyslel.
>>>>>
>>>>> Martin Z�ruba
>>>>>
>>>>> Dne 6.6.2024 v 18:27 Petr Labaj napsal(a):
>>>>>
>>>>> P�kn� a d�le�it� m��en�.
>>>>> D�ky za n�ho.
>>>>>
>>>>>
>>>>> PL
>>>>>
>>>>> ********************
>>>>>
>>>>> Dne 6.6.2024 v 16:34 Martin Z�ruba napsal(a):
>>>>>
>>>>> To je velmi logick� z�v�r. Byl jsem p�ekvapen, jak ztr�ty st�hov�n�m
>>>>> iont� jsou mal�. J� odhadoval ��innost baterie FVE na 95%. No a te�
>>>>> asi
>>>>> t�den m���m dodanou, z�skanou a z�statkovou energii. Na DC to jde
>>>>> docela
>>>>> snadno. Je to je�t� moc kr�tk� doba, ale v�po�et zat�m vylezl na
>>>>> 96,5% a
>>>>> �daj st�le stoup�.
>>>>>
>>>>> Martin Z�ruba
>>>>>
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored by
>>>>> www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored by
>>>> www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list