Taková malá zkouška tinyPFA :)

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Středa Červen 12 00:58:39 CEST 2024

Zdravím,

tak jsem zkusil jen tak pro legraci seřídit nastavovacím trimrem můj
původní Rb standard tak aby byl v souladu s čínským GPSDOCXO (TM4313).

Pochopitelně, v absolutní hodnotě je to celé na vodě, protože nemohu
odhadnout, které hodiny mají pravdu. Ale kvůli tomu jsem to nedělal.
Dělal jsem to proto, abych ověřil, jak přesně měří tinyPFA a jestli je
vůbec k použití.

A kupodivu ta tinyPFA měří docela pěkně, zejména když uvážíme kolik ta
věc stojí. Ostatně posuďte sami.

1. Fázový rozdíl mezi 10 MHz z GPSDOXCO a volně běžícím Rb normálem:
https://ibb.co/Y0ncj6Q

2. Frekvenční rozdíl mezi 10 MHz z GPSDO a volně běžícím Rb normálem:
https://ibb.co/DwpQKff

Není to úplně hitparáda o které by člověk psal domů rodičům, ale pro
jakékoli amatérské (skoro bych řekl i profesionální) praktické použití
by taková přesnost mohla víceméně stačit. Tedy pokud zrovna nepočítáte
neutrina v CERNu nebo tak něco :)

Takže tenhle Rb normál vezmu toho 22.6. do hospody a pokud tam bude
zásuvka a prodlužovačka s proudem, tak si může kdokoli odnést domů 10
MHz ve formě nakalibrovaného čítače či signálního generátoru.

Zdraví PavelK