Re: Alternativní zdroj energie, bylo [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Červen 10 13:19:17 CEST 2024

Nachytat by šlo třeba do tavení sodíku, pokud by nevadilo že skladovací
teplota překročí 98 °C.

Sodík je drahej, ale dá se kupodivu celkem levně vyrobit, je to docela
efektní termochemický pokus:-) I když je zajímavá otázka, jaké
komplikace by se objevily při výrobě třeba několika kg najednou:-)

skupenské teplo tání 114 kJ/kg
kapacita 1,23 kJ/kg.K
takže dejme tomu tak 160 kJ/kg pro 60-100 °C
to je 22 kg/kWh
Nevím jak velké jsou běžně kufry v autech, jestli by se tam třeba 10 kWh
vešlo a ještě zbylo místo, za předpokladu vhodného vytvarování zásobníku.

Ale bouračka s pádem do rybníka by asi vedla k zajímavým efektům:-)

PH