Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 6 16:46:40 CEST 2024

Mám pocit, že u Solid State baterek (které zatím neumíme) by snad
teoreticky měl být objem energie vyšší než u nafty. Nevím teď jestli na
kila nebo litry.
Ale to je prostě teoretické maximum, což nic neříká o tom, jestli to
někdy aspoň přibližně bude možné reálně.

K vodíkovým palivovým článkům a k vodíku obecně jsem taky hodně skeptický.
Pokud někdo neudělá nějaký technologický průlom a nevymyslí levně
vyrobitelné membrány, tak je to špatné.
A vodík je pěkný parchant a útěkář.

Co by podle mě mohlo být zajímavé to jsou investice do biometanu.
Ty bioplynky jsou vůbec zvláštní. Docela mě to překvapilo a negativně
zaskočilo.
Znám se s majitelem firmy, která u nás dělá (asi jako jediná) velké
výkonové brzdné odpory (stovky kW).
Bioplynky jsou prý jeho velcí zákazníci. Používají ty odpory proto, aby
pálily přebytečnou vyrobenou elektriku, když o ní není na trhu zájem.
Ten proces generování bioplynu se nedá zastavit ani nějak moc regulovat,
aby ty baktérie nepochcípaly.

Tady by se asi nějaký upgrade hodil. Přečistit bioplyn na biometan, a
když nebude zájem o elektriku, tak ho tlačit do plynové soustavy.
Bioplynky sice stojí většinou někde v poli, ale nebývá to daleko od
nějakého JZD. A tam zřejmě plyn dotažený bude, tak by těch trubek navíc
nebylo tolik.

PL