RE: Měřič zkreslení osciloskopem

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Červen 6 13:06:57 CEST 2024

Nestaci klasicka zvukova karta v PC? softweru je s FFT cele hafo
a presnost bude urcite nasobne vacsia dnesne zvukovky su bezne 24bit

J.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Tomáš Mádr
Sent: Thursday, June 6, 2024 12:44 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Měřič zkreslení osciloskopem

A co vzít ten osciloskop jenom jako digitizér, tahat z něj data do PC a tam to zpracovat? Tedy měřit namísto výroby měřícího přístroje.
Tomáš OK2MTM

Dne 6. 6. 2024 12:26 napsal uživatel Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz<mailto:mrazik na volny.cz>>:

Asi by to šlo postavit jako samostatný měřák, moderní 32-bit uP by to
mohl upočítat v reálném čase, motor bude mít frekvenci tak do 100 Hz,
takže vzorkování by stačilo v nízkých jednotkách kHz.
Nebylo by to tak složité, pokud znáte dostatečně přesně frekvenci
signálu a ta se nemění. FFT celkem není potřeba. Prostě spočtete
efektivní hodnotu signálu na vstupu (~ součet kvadrátů vzorků),
proženete ho IIR filtrem, který odstraní základní harmonickou, spočtete
efektivní hodnotu za filtrem a podělíte to.
Problém je správně "naladit" ten filtr. Analogově se to dělalo tak, že
filtr byl něco jako Wienův můstek a ladilo se na nejmenší výchylku. U
toho IIR by to asi šlo dělat podobně, ale připadá mi to dost těžkopádné,
tohle vymyslet by asi trvalo dost dlouho. Chce to nějaký trik.

Mrazík