RE: Vysílací výkon

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červen 6 10:06:11 CEST 2024

[preposielam]

Ahoj,

par poznamok ku Tvojmu bastlu.Dipol ma podla typu 75Ohm alebo
300Ohm vstupnu imprdanciu. Vystupnu impedanciu nozicky procesora zistis z
katalogovych udajov. Takze nejaka forma prisposobenia bude nutna.
Pokial mas skladany dipol, tak si zmeraj DC hodnotu odporu dratu a kapacitu
C anteny aj s kablom. To budes potrebovat na to, aby si si vypocital
aspon nejake prisposobenie tych i/o pinov mcu. Dalej by mal ten Tvoj
prisposobovaci clen odfiltrovat vyssie harmonicke, ale to Ti uz spomenul
p.Vaiz. Dalsia technicka poznamka, ja by som medzi mcu a antenu
vlozil oddelovacie hradla, aspon jedno and a jedno nand, aby boli
oneskorenia  v jednotlivych vetvach priblizne rovnake. To ked udrie blesk
niekde v okoli, aby neumrel mcu ale schytali to tie hradla... A potom
nezabudnite, ze Vasich 14MHz a harmonicke vysielate aj cez napajaci zdroj a
elektrorozvodnu siet. Jej struktura tvori tiez protivahu ku Vasemu dipolu
bude ho ovplyvnovat. Takze trochu duchariny budete musiet este do toho
vmontovat, Samotne meranie VNA pomoze, ale nevyriesi vsetko.

A.

Zdravím!
Mám na dvou nožičkách 3,3V procesoru přímo připojený dipól, do kterého
honím v protifázi obdélníky na 14 MHz (WSPR). Když začnu vysílat
stoupne příkon procesoru z 96mW na cca 178mW, rozdíl je tedy kolem
82mW. Dá se z toho něco usoudit o vysílaném výkonu?

Jakub Šerých, OK1SE