Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červen 6 09:16:20 CEST 2024


Ano, s tím souhlasím. Takže zásadní problém se jmenuje DOTACE. Kdyby to 
nebylo, byly by jen ty životaschopné instalace a současně menší daně, 
protože by na ty dotace nemuselo zbýt. Ti, co by si FVE z jakéhokoli 
důvodu udělat nemohli nebo nechtěli by nic nedopláceli ostatním. Jsem 
hodně starý na to, abych snad směl říct, že "to už tu jednou bylo"

Já myslel použití FVE tam, kde nemůže být přípojka z gridu proti snížení 
spotřeby z gridu. A zastávám názor, že i to snížení spotřeby je 
životaschopné.

Martin Záruba
Dne 6.6.2024 v 8:10 ajtservis napsal(a):
> kde je problém ?
> mame tady min. dva priklady pouziti FVE + elektromobility, kde se nad 
> tim premyslelo a bylo presne odladene pro uzivatele. Zaruba + AZE :-).
> ja ale ve svem okoli vidim dalsich 99% instalaci uplne bez pouziti 
> mozku a za prachy nas vsech. to je ten problem.
> v podstate i ta "instalace" co popisuje AZE u sousedky je typickej 
> priklad. funkcnost jestli 50%(proti zamyslenemu pouziti), navratnost v 
> nedohlednu, ale bylo to ZADARMO.
> o jakekoliv absenci odbornosti u vetsiny instalaci neni potreba 
> mluvit. bida a zmar.
> t.
> p.s. znovu doporucuji si zaplatit TV kanal(i treba na 1 mesic) 
> AutoMotor und sport(je v cestine), kde jsou aktualne VELMI podrobne 
> testy elektroaut, od velikosti citigo az po mega limuziny bmw i7 atd. 
> + je tam par reportazi z cestovani e_autama napric nemeckem a do 
> skadinavie, kde uz teda ta elektromobilita frci a co to obnasim.
>
> Dne 06.06.2024 v 7:23 Martin Záruba napsal(a):
>> S tím bych souhlasil, až na to využití. Nic neprodávám a asi ani 
>> nebudu. Nedostal jsem žádnou dotaci. Ale půl roku jsem soběstačný, v 
>> zimě pochopitelně ne, plyn mi do domu nesmí, topím tepelným 
>> čerpadlem. Stálo mě to bez práce (mimo montáže panelů na střechu, na 
>> to jsem starý)  s baterkami 16kWh a výkonem 9,5kWp cca 150 tisíc. Mám 
>> roční spotřebu cca 15MWh a za dva roky jsem ušetřil cca 110 000. 
>> Ještě necelý rok a jsem na nule. A to nepočítám, že část panelů dělá 
>> tepelný štít nad bazénem, kde bylo v létě vedro. Kde je problém při 
>> použití v domácí síti?
>>
>> Martin Záruba
>>
>> Dne 6.6.2024 v 0:21 Pavel Kořenský napsal(a):
>>> Zdravím,
>>>
>>> jak jsem psal, nechci do diskuse o elektronice tahat politiku.
>>> Já jsem v tomhle ohledu celkem vyrovnaný. Mně vadí úplně všichni 
>>> fotovoltaici, kteří nejedou v ostrovním režimu, bez ohledu na 
>>> instalovaný výkon. FVE nemají v síti co dělat, jejich místo je tam, 
>>> kde není možné natáhnout elektřinu. Typicky lodě, chaty a chalupy na 
>>> samotě atd. Obecně vzato, pokud se na to musí jakkoli doplácet z 
>>> daní/poplatků/dotací/povolenek atd. není to ekonomicky rozumné.
>>>
>>> Zdraví PavelK
>>>
>>> Dne 06.06.2024 v 0:05 AZE napsal(a):
>>>> Další diskuze nemá smysl. Ano, ti, kteří mají 5kWp, jsou zločinci, 
>>>> ti s 5MWp jsou dobroserové, ale jsou anonymní, takže nevadí.
>>>> Mě se víc líbí panely na střeše, než peníze v bance.
>>>> aze
>>>> *From:* Pavel Kořenský <mailto:pavel.korensky na dator3.cz>
>>>> *Sent:* Wednesday, June 05, 2024 11:37 PM
>>>> *To:* hw-list na list.hw.cz
>>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>>> Zdravím,
>>>> pochopitelně, pokud máte tu FV v ostrovním režimu a jezdíte na ní 
>>>> celý rok ve výsledku zadarmo (tedy krom počátečních nákladů na 
>>>> vybudování FV elektrárny o rozměru XY hektarů), tak je to super.
>>>> Pokud to ovšem nemáte v ostrovním režimu, není to "ve výsledku 
>>>> zadarmo", ale je to na úkor všech ostatních, kteří tyhle legrace 
>>>> musí povinně platit.
>>>> Ale raději toho nechám, nechci tahat politiku do elektroniky.
>>>> Zdraví PavelK
>>>>
>>>> Dne 05.06.2024 v 23:30 AZE napsal(a):
>>>>> Škoda Citygo má stejný motor a baterie jako VW e-UP. Spotřeba 
>>>>> 17kWh je snad scifi. Přikládám 2 fotky z e-UP z minulých dní. To 
>>>>> je se zapnutou klimatizací. Před pár dny jsem jel 35 km po 
>>>>> okreskách 50/do 100 a 35km zpátky po dálnici, 120, spotřeba celkem 
>>>>> 12,9kWh/100. Je to auto do města, rychlost je omezena na 130. Jo, 
>>>>> pokud s tím budete jezdit s cihlou na pedále nadoraz .... s ropáky 
>>>>> se také nejezdí s motorem v 6000.
>>>>> Lepší auto do městského a příměstského provozu cca do 100km 
>>>>> neznám. Všechny ropáky jsme v rodině prodali, my s manželkou, 
>>>>> dcera i syn, všichni máme EV a už bychom se nikdy k ropě 
>>>>> nevrátili. Nechci nikoho dráždit, ale nabíjím z FV celoročně ve 
>>>>> výsledku zadarmo.
>>>>> aze
>>>>> *From:* Jan Kuba <mailto:honza.kuba na gmail.com>
>>>>> *Sent:* Wednesday, June 05, 2024 9:30 PM
>>>>> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>>>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>>>> To je teda bída... nebo spíš zoufalství.
>>>>> Mám zkušenost s ropákem - jel jsem před měsícem trasu Klatovy - 
>>>>> Plzeň, přede mnou kolona, přeprava nadměrného nákladu.
>>>>> Průměrná rychlost okolo 30km/h , spotřeba 6l/100 km.
>>>>> Když to jedu v noci s průměrnou rychlostí 75km/h tak průměrná 
>>>>> spotřeba 4,5l/100km...
>>>>> V rodině je elektrické Citigo z r. 2019. Žere to okolo 
>>>>> 17kWh/100km.  Při ceně  6,6 kč/kWh ( ČEZ, nabíjení výhradně  domov 
>>>>> ) je to 112 kč/km - 1,12kč/km
>>>>> U toho ropáka Octavia IV 2,0TDI je to 4,5l/100km tedy při 
>>>>> momentální ceně v Plzni 38,2kč/l  je to 171kč/100km.  .
>>>>> Rozdíl 0,6kč ve prospěch elektriky na těch 40km cesty to dělá 
>>>>> celých rozdíl celých  24Kč.
>>>>> 24kč rozdílu na 40km při nesrovnatelně větším komfortu u toho 
>>>>> ropáka.  A to neřeším třeba topení v zimě.
>>>>>
>>>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> 
>>>>>     Neobsahuje žádné viry.www.avast.com 
>>>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> 
>>>>>
>>>>>
>>>>> st 5. 6. 2024 v 19:09 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>>>>>
>>>>>     Docela zajímavý graf. Prý přímo od Tesly.
>>>>>     Závislost dojezdu na rychlosti.
>>>>>     Ten začátek grafu jsem takto netipoval.
>>>>>     Bohužel v archaických amerických jednotkách.
>>>>>
>>>>>     PL_______________________________________________
>>>>>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
>>>>> <http://www.HW.cz>
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>>> ------------------------------------------------------------------------ 
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>> ------------------------------------------------------------------------ 
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240606/fcdadaab/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list