Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

AZE aze na seznam.cz
Středa Červen 5 23:30:55 CEST 2024

Škoda Citygo má stejný motor a baterie jako VW e-UP. Spotřeba 17kWh je snad scifi. Přikládám 2 fotky z e-UP z minulých dní. To je se zapnutou klimatizací. Před pár dny jsem jel 35 km po okreskách 50/do 100 a 35km zpátky po dálnici, 120, spotřeba celkem 12,9kWh/100. Je to auto do města, rychlost je omezena na 130. Jo, pokud s tím budete jezdit s cihlou na pedále nadoraz .... s ropáky se také nejezdí s motorem v 6000.
Lepší auto do městského a příměstského provozu cca do 100km neznám. Všechny ropáky jsme v rodině prodali, my s manželkou, dcera i syn, všichni máme EV a už bychom se nikdy k ropě nevrátili. Nechci nikoho dráždit, ale nabíjím z FV celoročně ve výsledku zadarmo.
aze

From: Jan Kuba
Sent: Wednesday, June 05, 2024 9:30 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

To je teda bída... nebo spíš zoufalství.
Mám zkušenost s ropákem - jel jsem před měsícem trasu Klatovy - Plzeň, přede mnou kolona, přeprava nadměrného nákladu.
Průměrná rychlost okolo 30km/h , spotřeba 6l/100 km.
Když to jedu v noci s průměrnou rychlostí 75km/h tak průměrná spotřeba 4,5l/100km...

V rodině je elektrické Citigo z r. 2019. Žere to okolo 17kWh/100km.  Při ceně  6,6 kč/kWh ( ČEZ, nabíjení výhradně  domov ) je to 112 kč/km - 1,12kč/km
U toho ropáka Octavia IV 2,0TDI je to 4,5l/100km tedy při momentální ceně v Plzni 38,2kč/l  je to 171kč/100km.  .
Rozdíl 0,6kč ve prospěch elektriky na těch 40km cesty to dělá celých rozdíl celých  24Kč.
24kč rozdílu na 40km při nesrovnatelně větším komfortu u toho ropáka.  A to neřeším třeba topení v zimě.

     Neobsahuje žádné viry.www.avast.com