Ohrev TUV za 90 tisic

AZe aze na seznam.cz
Středa Červen 5 18:29:05 CEST 2024

Zdravím. Dnes, tedy 5.6 se prý kdosi asi z firmy ozval emailem že v úterý 11.6. přijede a posílá seznam věcí, které se budou opravovat:
“uzemnění panelů, uzemnění bojleru, montáž přepěťové ochrany, zapojení přívodu do střídače, ať se automatický přepíná mezi panely a elektřinou,
zakrytování rozvaděče. “

Našel jsem: Z poradny i-EKIS:
Instalaci musí provádět elektrofirma, jejíž zaměstnanci mají platnou státní zkoušku "Elektromontér fotovoltaických systémů 26-014-H".
Doba platnosti je 5 let od složení zkoušky. Sna to má...

Le i po této “opravě bude chybtět toto Podle Závazných požadavků NZU:

1. Nelze využít výkon FV panelů, to je 75% jejich jmenovitého výkonu, protože v instalaci jsou jen 4 FVP s celkovým napětím po zatížení pouze 170V, což znamená, že výkon bude pouze 950W,a  to je méně než 50% instalovaného výkonu FVP, a nikdy nebude vyšší. Musí se doplnit 5. panel, pak to bude asi 210V a využití bude přes 75%. (Na tyto podvodné praktiky firem už upozorňoval ministr tuším ŽP, někde to mám uloženo. Bojler má pro FV jen jedno topné těleso 2kW, druhé je určeno pro síť, domnívám se, že jejich případné paralelní propojení na 170V by nebylo správně).

2. Instalace nemá ochranu proti opaření horkou vodou, chybí směšovací ventil.

3. Z důvodů porušení krytí se do krytu elektrického rozvaděče nesmí dělat žádné otvory. V krytu jsou 2 díry nahoře a jedna na pravém boku.

Pokud jde o předání a uvedení do provozu, myslím si, že musí být předtím provedena opakovaná revize, a nový předávací protokol musí mít náležitosti, které stávající nemá a musí být dodán návod k obsluze....

Co si o tom myslíte?
aze

From: Lukas Burda
Sent: Wednesday, June 05, 2024 9:27 AM
To: HW-news
Subject: Re: Ohrev TUV za 90 tisic

Ano, tak to bude. Třeba podle ČSN 34 0350 ed. 2 je "Pohyblivý přívod" přívod provedený ohebným kabelem (za účelem pohybu připojeného zařízení, což je asi u bojleru otázka) a ten může být pevně připojený, nebo oddělitelný. Měli tam jen místo kabel napsat přívod.

LB

---------- Původní e-mail ----------