Zmena kapacity MLCC keramiky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červen 5 11:22:34 CEST 2024

[preposielam]

Dobry den,

mam odporovy delic 100R + (100k // 100pF) a 100R + (100k // 1nF). Pred zaspajkovanim som vsetky suciastky premeral a hodnoty im sedeli. Po rucnom zaspajkovani sa hodnoty C zmenili nasledovne 100pF -> 210pF a 1nF -> 1,3nF. Chcel by som sa spytat, to je ta MLCC keramika fakt tak citliva na teplotu spakovania alebo ten 100k rezistor paralelne ku kondenzatoru posaha to meranie kapacity tiez?

Na meranie kapacity pouzivam multimeter MT1710. Este mi ostava chyba meracieho pristroja, ale kedze pred zaspajkovanim C kapacita sedela, by som tuto chybu vylucil.

Vsimol som si, ze aj ten 100R po zaspajkovani trochu odplaval +/- 3-4Ohmy.

Nemate niekto podobnu skusenost?

A.