Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Středa Červen 5 09:43:41 CEST 2024

V jednom videu někdo říkal, že houba hrot ochladí a pak se musí chvilku počkat, než se zase srovná teplota. A protože mám dílnu v podkroví a voda je dostupná o patro níž, je pohodlnější tomu věřit, než chodit po schodech.

Ale možná bych otázku doplnil - nemá někdo vyzkoušené, která vlna je nejlepší? Já dostal s pájkou nějakou ze stříbrného kovu, ale často vidím, že se používají různé barevné kovy. Existuje nějaký rozdíl?

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Kořenský <pavel.korensky na dator3.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 5. 6. 2024 1:16:16
Předmět: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Zdravím,

pokládám tenhle nejspíš blbý dotaz protože nemám srovnání.
Naposledy jsem páječku kupoval někdy 30 let zpět a dodnes perfektně
funguje. Je to něco, co se jmenuje Salomon 30 nebo tak nějak, kdysi to
prodával GM a na čištění hrotu to má misku s houbičkou. O něco později
jsme kupovali do firmy nějaké pájky od Weller a ty také fungují dodnes a
mají na čištění hrotu misku s houbičkou.
Ale když se tak dívám na různá videa na YT a prohlédnu si nabídku
moderních páječek, většina z nich má čištění hrotu řešené mosaznou vlnou.
Je to nějak výrazně lepší nápad ? Nebo je to jen nějaká "virtue
signalling" blbost, která se urodila následkem zákazu lovení mořských
hub v nějaké směrnici OSN (podobně jako zákaz používání slonoviny na
cokoli) ? Nebo to nějak souvisí s RoHS ?