C: reverzne cykly

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 31 16:10:46 CEST 2024

[preposielam]

Ahoj,

dakujem za dalsi tip s funkciou s navratovou hodnotou. Ked som si vecer cital Tvoju odpoved, tak som si hned spomenul aj na remapovanie adresnych pinov a na to, ze kedysi velmi davno som ho pouzil tiez zhodou okolnosti v displaji. Zial potreboval som refresh pamati a ten sa dostavil. Je mi akurat luto, ze som zahltil konferu svojimi otazkami. Ale na to ta konfera je.

Andrej

1. som rad, ze sa moje riesenie s otacanim indexu pacilo

2. asi je lepsie zacat vlakno tymto, citujem "najprv napisem o co sa jedna"

Ked ide o to, ze plosak je optimalizovany otocenim adresovania
segmentov, tak v SW sa to niekde prejavit musi. Moze to byt na nizsej
urovni (driver, HAL), kde do toho moj "aplikacny" kod nevidi. Alebo ak
mam kod jednoduchy, tak si dam ten komentar a vobec si nevycitam, ze
robim nieco zle. No a ked som odporca komentarov a za kazdu cenu chcem
mam samopopisny kod, tak napr. takto.. Za zaklad pouzijem svoj priklad a
este zmenim MAX na CNT, aby som v podmienke cyklu pouzil < namiesto <=

#define CNT_SEGMENTS   4

//tu moze byt uplne lubovolne mapovanie, nielen otocenie
unsigned char remapSegmentsDueToOptimizedPCB(unsigned char i)
{
     return CNT_SEGMENTS - 1 - i;
}

for(unsigned char i = 0; i < CNT_SEGMENTS; i++)
{
     unsigned char index = remapSegmentsDueToOptimizedPCB(i);
}

miro