C: reverzne cykly

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Červenec 30 21:22:18 CEST 2024

[preposielam]

Ahojte,

najprv napisem o co sa jedna. Ide o 7-segmentovy display, ktory ma DP_1000
(3)  .... DP_1 (0). A ako na potvoru hardwarovo je to kvoli jednoduchemu
plosaku navrhnute zprava dolava. Takze ked som napisal jednoduchy test
displaja s pocitanim 0->3, ten isiel zprava dolava, dalo sa na to pozerat,
ale je to pre nas europanov take neprirodzene, kedze mi citame zlava
doprava. A tak zacala story okolo pocitania od 3 -> 0 a dolezite je, ze to
musi prebehnut este aj v tej 0. Druhy faktor je ten ten, ze pocitadlo sa
sucasne pouziva ako index v poli zobrazovanych znakov, takze by bolo dobre
zostat pri unsigned char alebo unsigned int. Z tych rieseni, ktore tu
zazneli sa mne najviac paci to s otocenim indexu (index=DP_1000 - i) a
pocitanim od 0 -> 3 (DP_1....DP_1000). Druha moznost je pouzit index i-1 a
pocitat od 4 do 1. V kazdom pripade je treba obetovat prehladnost na
ukor poznamky v kode, o aky cyklus sa vlastne jedna.

Tymto by som rad este raz podakoval vsetkym za odpovede a inspirativne
navrhy a aj za odpovede v predchadzajucom vlakne o statickych premennych.

Andrej