OT: c: mismatched comparison

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Červenec 29 21:10:04 CEST 2024

Smysl to dává když si uvědomíte, že C je poměrně jednoduchý jazyk.
Zřejmě se rozhodli, že je lepší udělat celou aritmetiku nad "užšími"
typy jako nativní int než se trápit se skutečnou šířkou typu. Následné
"zúžení" typu pak vlastně není nic proti ničemu, jazyk se o přetečení
nestará, maximálně překladač vyhodí varování.
Ono si to uvědomíte, když si tu aritmetiku začnete psát v C++, tedy
vytvoříte si např. pro byte vlastní třídu. Pak je to přesně podle vašich
představ, ale za cenu toho, že musíte napsat spoustu přetížení pro
všechny použité operátory, což je spousta celkem zbytečné práce navíc.
Zase to může být přehlednější a režie by se taky zvětšit neměla.

Mrazík