Frekvencny menic 1 faza

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červenec 26 16:03:03 CEST 2024

On Fri, 26 Jul 2024, Zuffa Jan wrote:

> [...]
> cerpadlo 1.5kW. Studna sa minimalne 30 rokov nepouzivala takze je asi
> zanesena, preto ma taku mizernu vydatnost. Myslel som, ze ked sa bude
> voda odoberat nejaku dobu tak sa precisti. Ale rozumne sa da momentalne
> cerpat v rezime 1s cerpadlo bezi, 4 sekundy stoji. to je fakt mizeria.
> Skusil som jednoducho priskrtit vystup z cerpadla co funguje, ale nie je
> to asi prilis efektivne. Asi by stalo za to zmerat ci sa odber cerpadla
> po priskrteni zvysi alebo znizi. Dalsi krok bude najskor pozriet ci je v
> nom synchronny alebo asynchronny motor. Ak by bol asynchronny dalo by sa

Zdravim

ja myslim ze tak jednoduche to nebude. Cerpadlo ma prilis velky cerpaci
vykon vuci zdroji. Pak je tu problem s tou hloubkou - aby to cerpalo
ze sesti metru  musi to mit nejake otacky, pod nimi to cerpat nebude.
Jenze pri tech otackach uz to cerpa moc rychle kdyz to cucne vodu.

Myslim ze regulaci otacek to nepujde vyladit tak aby to vubec nasalo
z hloubky a zaroven aby to cerpalo pomalu.

Delaji se dvoupalcova cerpadla do vrtu :

  https://www.obchodcerpadel.cz/2-sting-ponorne-cerpadlo-do-vrtu-nerez-230v-kabel-14-m

ale to ve vasem pripade bude jeste prilis velke.

Co zkusit sehnat tlakovou nadobu ze stareho bojleru a cucat to do ni
hezky pomalu vyvevou ?  :-)  Na ni nalepit cidla hladiny a jimi pak
spinat napajeni pro to druhe cerpadlo - kdyz bude v zasobniku dost,
tak z nej uz muze cerpat rychle..