Nove PIC16 a PIC18 - Interrupty

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červenec 19 06:42:26 CEST 2024

[preposielam]

Ahojte,
hlasim sa zase s pikoskou okolo kompilatora XC8 a novych PIC18, ktora ma stala zase par dni bezsenneho matozenia, tentoraz okolo Interruptov. Aby som to skratil, kompilator XC8 kontroluje nastavenie konfiguracneho bitu MVECEN v cipoch s Vector Interrupt Controler-om a podla jeho nastavenia ON/OFF generuje potom interrupt rutiny. Pri OFF sa sprava ako stare PIC18 bez VIC, teda s dvoma vektormi prerusenia a pri dodatocnom nastaveni bitu INTCON0bits.IPEN = 0 ako stare PIC16 s jednym prerusovacim vektorom.
Ja som najprv isiel cez MCC-konfigurator, ale tam nie je hned zrejme, ze treba nastavit bity MVECEN a IPEN. Teda ten IPEN este najdete vo vygenerovanom kode ale tu konfiguracnu poistku nie. A rozhodne je to snad posledna instancia, kde by som hladal pricinu a rozdiely v spravani sa kompilatora. Potom som precital datasheet, technical brief a ako posledny dokument bol manual XC8 for PIC... V kazdom pripade som sa zase priblizil ku mojmu cielu, emulacii hardwaru PIC16F874, kvoli preportovaniu software mojho teplomera.

A.