Re: Matematický problém

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Červenec 16 07:19:29 CEST 2024

Už mi to došlo... Ta část, kdy narůstá proud pomalu je způsobena
indukčností cívky. Koleno nastává v okamžiku. kdy proud v cívce již
vůbec nezaniká. V tom okamžiku je obvod vlastně "stejnosměrný
transformátor" a proto proud začne narůstat velmi rychle. Chápu to dobře?

Možná se mýlím, ale pokud bych cívku zcela vypustil, poteče při sepnutí
proud omezený jen RdsOn tranzistoru a Ri kondenzátorů. Ztráta na tom
odporu je I^2 x R x PWM. Pokud by tedy měnič měl dávat cca 20A, poteče
při střídě 1:10 tranzistorem 200A. I když by to vydržel, ztráta narůstá
lineárně s proudem. A navíc po 90% periody bude proud dodávat shotkyho
dioda, na které je nezanedbatelný úbytek.

Myslím si proto, že ideální stav je ten, kdy PWM bude Uout / Uin, v mém
případě tedy 80 / 99, tedy cca 0.8. Tranzistorem proto potečou pulzy 20A
a z panelů poteče 16,2A. To je bez problémů. A diodou poteče proud jen
20% doby. Ale to bez cívky nejde. Počítám špatně?

Martin Záruba