Re: Matematický problém

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Červenec 15 18:37:46 CEST 2024

Celé to má sloužit k tomu, že moje původní FVE má ve stringu dva 40V
panely, takže 80V vyhovuje napětí baterie i střídači. Jenže teď chci
přidělat další část, jako carport a mám tam těsno s rozměry, takže
vyhovují jen panely na 33V. Mohu dát do stringu 3, ale to je 99V. Když
je připojím k baterkám, přicházím asi o 20% výkonu. A tak chci udělat
step down z těch 99V na 80V, možná si i trošku pohrát s MPPT, když tam
ten měnič bude. Hledal jsem nejprve, zda se něco takového vyrábí, ale marně.

Silová část je zcela standardní zapojení

Běží to na 100kHz a na S tanzistoru jsou myslím docel slušné pulzy

Červená je plovoucí G, žlutá S. Rozlišení je 1uS/dílek. Ted to zkouším z
laboratorního zdroje 35V/2A, zátěž je baterie 12V. teče do ní max. 5,8A
a tranzistor i dioda jsou bez chladiče téměř studené. Co ale nechápu je
závislost proudu ze zdroje na střídě pulzů. Vypadá takto:

Čekal jsem, že bude téměř lineární. Napadá Vás, proč to tak je?

Martin Záruba