Re: Matematický problém

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Červenec 14 14:02:25 CEST 2024

Obráceně. Y bude v intervalu 1 - 100. Asi jsem to napsal blbě, Z ~ Y/X.

Jasně, takto cyklem to určitě půjde.

Dělit lze cokoli čímkoli, celočíselně i float.

Já doufal, že by šlo najít vzorce, kde jestliže zadám Z, získám
odpovídající X a Y, kde jediná podmínka je, že X musí bý 50 .. 100

Jen na vsvětlení, co jsem si to vymyslel: Potřebuji udělat PWM na cca
160 kHz na ATMega, kde hodiny jsou na 16MHz. Tím mi vychází na celou
periodu 100 kroků. Pokud se pohybuji v horní části (pulz je dostatečně
dlouhý) je krok změny PWM dostatečně jemný. Ale na dolním konci, kdy
poměr ON-OFF je třeba 1:10 je velký rozdíl mezi 10 a 11. Proto jsem
hledal řešení, kde například (raději jemněji) 10.5 lze získat jako 84 /
8, tedy Y = 84; X = 8;

Martin Záruba