KiCAD 8.0.3 - jak z PCB desky udělat součástku ?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Červenec 13 21:22:09 CEST 2024

Zdravím,

nezná někdo nějaký jednoduchý postup nebo script jak z PCB v KiCADu
udělat součástku ? Tedy přesněji řečeno footprint součástky.

O co mi jde - mám GPS modul F9T od Sparcfun. K němu mám staženou z
Githubu dokumentaci, jejíž součástí je i kompletní návrh desky, tedy
schéma, PCB layout a doprovodná knihovna, to vše pro program Eagle.

Tenhle návrh jsem si převedl do KiCADu bez problémů, on KiCAD umí ty
Eagle návrhy importovat. Pokud by to chtěl člověk nějak měnit nebo
editovat, je s tím ještě práce navíc, ale základní import mi stačí,
protože v modulu samotném se vrtat nechci. Chci ten modul jenom použít
jako součástku v mém vlastním návrhu, kde bude něco jako "motherboard"
na kterém budou moje zapojení a nad tím bude ten F9T modul jako
"daughterboard" a nutné piny se propojí pomocí kontaktní lišty. Jde jen
o to, že posice těch kontaktů a outline modulu musí rozměrově sedět.

Je mi jasné, že to lze vytvořit ručně ve footprint editoru. Protože jsem
člověk od přírody líný a nechci se někde seknout při přepočítávání
imperiálních jednotek (modul F9T) na metrické (můj návrh desky do
německé krabice Bopla), napadlo mně, jestli to není už dávno vyřešené
nějakým Python scriptem do KiCADu. Ale když jsem to zkoušel Googlit v
angličtině, tak jsem našel jen nějaké obecné diskuse staré pár let a
jeden odkaz na nějaký starší script určený ovšem pro KiCAD 6.

Zdraví PavelK