Podpis maleho objemu dat

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Červenec 11 10:58:39 CEST 2024

Zdravím,

ještě mně napadlo, že pokud to použitý procesor umožňuje, bylo by možné
použít klasický HMAC s dohodnutým tajným klíčem (dohodnutý salt) a
hashem dle SHA256. A posílat třeba jen poslední dva byty toho hashe.
Přijímací strana si udělá také SHA256 z přijatých dat a prověří, že se
poslední dva byty hashe shodují.
Pochopitelně to není úplně neprůstřelné a člověk se nezbaví otravného
managementu hesel, pokud je těch zařízení víc nebo dokonce mnoho. Ale je
to výrazně lepší než XOR i když mnohem pomalejší.

Zdraví PavelK