[OT] Pondelkove frflanie, was: [Úkrok stranou]: Poptávka: Chytøejší rozvadìè pro veeøejné osvìtlení

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červenec 8 09:23:29 CEST 2024

Toto je bohuzial charakter vsetkeho, co je "moderne".

Ti bradati dedkovia, co vymyslali web, zacinali s co najdokladnejsim
popisom, ktory pretavili do RFC, a potom sa to snazili dosledne
dodrziavat. To potom vyustilo v diverzitu implementacii, navzajom aspon
ako-tak fungujucich, a ta diverzita potom znamena aj urcitu stabilitu.

Moderni hipsteri, co vymyslaju web dnes, su nadseni z toho, ze nieco
splacaju a nejako to funguje.

Takze mqtt, niekam dame nejake data a nieco sa stane. Spolu s upornou a
pochopitelnou snahou nejako zarobit, co pri biznis modeloch "zadarmo"
nevyhnutne musi znamenat snahu o priputanie (citaj co mozno najmensia
standardnost), plus nejaka kuleha do buducnosti (alebo nevyhnutny krach).
To je vsetko mozne, len nie recept na stabilitu.

Mimochodom, nie je ten cokolvektastic len dalsia siet zalozena na LoRa, co
sa ako obvykle znova tvari ako nejaky genialny novy vynalez? Nemam chut to
skumat.

wek