RE: Lze pájet mosaz mosazí?

Ladislav Kručinský ladislav.krucinsky na hermanicky-pivovar.cz
Úterý Červenec 2 20:37:00 CEST 2024

No to je právě to nejhorší rozhodování – zkusit to bastlit sám, koupit si nějaký aparát který pak do konce života nevyužiju, spálit spoustu peněz v plynu a speciální pájce než se to naučím tak abych to mohl udělat kvalitně ale mít dobrý pocit z toho, že zase něco umím. Nebo sehnat někoho, kdo mi to udělá na první dobrou za nějaký rozumný peníz…

Zdravím

Láďa

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, July 2, 2024 7:57 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Lze pájet mosaz mosazí?

Že se opakuju, ale není lepší topit elektrikou než plynem?

Pokud se třeba TIGem (prý) dá pájet natvrdo tak přesně, že ani neshoří okolní pozink, tak mi to přijde jako mnohem čistší práce než do toho valit plamenem.
Kdyby na to stačil nějaký malý příruční PB hořík s levnou kartuší, tak neřeknu. Ale když už bych měl shánět nějaké speciální hořáky a kyslík, tak to už ten TIG mi přijde lepší.

 Apropos - nestačil by tlakový vzduch? Kdy jsme kdysi používali dmuchavku a foukali do toho hubou, nebo když se používal plynový kahan s přípojkou na tlakový vzduch, tak to pak vždy byla úplně jiná síla než jen plamen z plynu.

PL