Nyquest NY8A051H - procesor za 1.5 centu

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Červenec 2 13:09:02 CEST 2024

Je to takový zábavný paskvil, jako bývalo (a možná ještě je) Logic Green LGT8F328. Sice je to PIC, ale programovací mechanizmus má z AVR.
Když jsem se začetl, že je to určené jako procesor do dálkových ovladačů, tak jsem si říkal, že to dává smysl jít po ceně. Ovladač je jen procesor, ledka a tlačítka namalovaná na plošňáku.
Jenže ono to má 6/8 nožiček. Dvě napájení a jedno pro ledku, takže snad jedině dálková spoušť k foťáku? Se mi zdá trochu málo.

Ale mohlo by se to hodit pro digitálně řízené semafory pro vláčky. Tam by to vyšlo - a když si zapojím ledky do charlieplexingu, tak jich tam nacpu až 6/20 a to se celkem dá. Bohužel nejmenší verze DCC dekodéru, který jsem napsal má asi 930 instrukcí, takže mám asi 70 instrukcí na ovládání ledek a toho charlieplexingu. To je celkem natěsno.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 2. 7. 2024 11:14:37
Předmět: Re: Nyquest NY8A051H - procesor za 1.5 centu

Zdá se, že k tomu mají i nějaké vývojové prostředky. Asi to bude podobné
jako ty CH32VXXX. Půlka toho je rozsypaný čaj, ale nakonec se to nějak
dá dohromady. Ale do tohoto bych osobně nešel. Vlastně ani nemá cenu
takto brutálně optimalizovat cenu procesoru když ostatní součástky budou
několikanásobně dražší. A je to vlastně PIC, ty nemám rád.

Mrazík