Samolepky s definovanou emisivitou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 31 18:05:45 CET 2024

Běžný bílý papír má dobrou emisivitu, někde kolem 0.9.
Tak používám nejlevnější obyčejné bílé samolepky.
Někdy pro jednorázové změření na to jen položím bílý papír.

Nakonec není nic jednoduššího než si nějakou samolepku, kterých máte
dost a budete je používat, zkontrolovat/zkalibrovat podle známého povrchu.
Tj. nalepit na polovinu toho známého předmětu a podívat se na rozdíl
kamerou nebo infrateploměrem.

Možná by pro nižší teploty bylo dobré to zkalibrovat na malířskou
maskovací pásku. Je velmi levná, a hlavně se dobře sundává.

PL