OT Site...trochu akademicke

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Leden 31 10:54:28 CET 2024

Chtěl bych vidět tu celou řadu jednodušších zařízení 😊 Možná tak nějaké předpotopní zařízení z 80. let, které nepoznalo beztřídní model adresování.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Wednesday, January 31, 2024 10:34 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT Site...trochu akademicke

Po pravdě - nedělal bych to.
Celá řada jednodušších zařízení to nestráví. Pokud bych chtěl síť /16, tak bych použil "desítkový" rozsah. Tam alespoň ta jednoduchá zařízení poznají, že to neumí a pláčou.

Pro pobavení - privátní rozsahy:
10.0.0.0 to 10.255.255.255
172.16.0.0 to 172.31.255.255
192.168.0.0 to 192.168.255.255

Pokud plánuješ rozsáhlejší změny, zahrň do plánování jaké rozsahy používají tvoji provideři. Myslím tím případ, kdy můj provider transportuje data na 10.x.y.z, takže je pro mne pohodlnější si segmentovat 192.168.x.y

---------- Původní e-mail ----------