OT Site...trochu akademicke

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Středa Leden 31 10:37:46 CET 2024

DD,
myslim, ze uz to je davno prekonane a to max /24 je 'o zvyku'. Dalsi
moznost je prejit na zcela jinou sit (napr. 10.0.0.0/8 a mate mista....) A
pokud mate rozumne DHCP (coz vy asi mate), tak by to nemusel byt az
tak sileny problem.
No a nakonec - ja to doma vyresil tak, ze jsem udelal nekolik oddelenych C
siti (192.168.10.x, 192.168.20.x, 192.168.40.x tusim - nepodstatne), kde
jsem si oddelil zarizeni (HA ma vlastni sit, domaci uzivatele maji hlavni
sit, hoste maji vlastni sit). Vyhoda za mne - mohl jsem si na FW
ponastavovat kdo se ma kam dostatat (nebo nedostat) - ty ruzne HA krabicky
nemaji duvod mit pristup k domacim uzivatelum a podobne, hoste se dostanou
jen na internet a podobne). K tomu jsem to jeste rozhodil do samostatnych
VLANu)
BR,
Marek