Power banka

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Leden 30 15:34:05 CET 2024

Klíčové slovo je "power delivery trigger"
Číňan na to prodává spoustu zábavných modulů, které požadují nějaké napětí a startují velké nabíjecí proudy:
https://vi.aliexpress.com/w/wholesale-power-delivery-trigger.html

Finta proč to má naději fungovat je samovypínání při odpojení. Pokud přejdeš na PD, tak si nabíječka teoreticky pozná, že jsi připojenej a nemusí používat ten měřící sériový odpor (který kazí ESR).

---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Locker <locker na vosrk.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 30. 1. 2024 10:46:32
Předmět: Re[2]: Power banka

Jen info. Koupil jsem odkazovanou power banku s USB-A Quick Charge™ 3.0
(která by měla být schopná dát 5V/3A).
Bohužel to dopadlo stejně jako s tou starou power bankou. RPi hlásí nízké napětí.
Naměřil jsem cca 4,65V.
Tak jsem zkoušel měřit výstupní napětí té power banky při zatížení a už při
odběru 1A padá napětí výrazně pod 5V. Naprázdno (tedy  po odpojení zátěže, než vypne)
tak je tam skoro 5,5V. Takže se to chová jako hodně měkký zdroj.

Předpokládám tedy, že (pokud to má splňovat deklarované parametry),
musí po USB proběhnout nějaká komunikace i když nechci měnit výstupní napětí,
ale jen požaduji vyšší výstupní proud.

Neví někdo něco bližšího, bohužel se na internetu neumím správně zeptat (dostávám jen spousty
nabídek k nákupu ..)