Power banka

Martin Locker locker na vosrk.cz
Úterý Leden 30 10:42:58 CET 2024

Jen info. Koupil jsem odkazovanou power banku s USB-A Quick Charge™ 3.0
(která by měla být schopná dát 5V/3A).
Bohužel to dopadlo stejně jako s tou starou power bankou. RPi hlásí nízké napětí.
Naměřil jsem cca 4,65V.
Tak jsem zkoušel měřit výstupní napětí té power banky při zatížení a už při
odběru 1A padá napětí výrazně pod 5V. Naprázdno (tedy  po odpojení zátěže, než vypne)
tak je tam skoro 5,5V. Takže se to chová jako hodně měkký zdroj.

Předpokládám tedy, že (pokud to má splňovat deklarované parametry),
musí po USB proběhnout nějaká komunikace i když nechci měnit výstupní napětí,
ale jen požaduji vyšší výstupní proud.

Neví někdo něco bližšího, bohužel se na internetu neumím správně zeptat (dostávám jen spousty
nabídek k nákupu ..)

Díky

Martin Locker

>Já bych malinko upozornil na možnosti úkroku stranou. Čínské
>jednodeskové počítače velmi rády používají power management typu AXP209,
>což je v plným názvem "Enhanced single Cell Li-Battery and Power System
>Management IC". Takže zahrnuje nabíjení, vybíjení baterky, zapínací
>tlačítko, APM vypínací tlačítko a tak.

>... jo a taky od něj mám datasheet a dělal jsem si do něj nějaké vlastní
>vychytávky pro management superkondenzátorů :) (ty jsou také dostupné,
>zejména pro RTC hodiny teda)

Díky za info (možná se někdy bude hodit), ale teď jsem hledal co nejjednodušší (nejrychlejší) řešení.