[OT] Porizeni tepelneho cerpadla

Neděle Leden 28 20:02:09 CET 2024

To ted nejak mam, vlastnorucne jsem kolektor zakopaval s krumpacem a
lopatou, to jeste bylo sil ;-)
To mi nejak funguje za predpokladu, ze po tom nechci moc vykonu,
pritapime denne krbem a nejak je to OK. (dava asi 5-6kW ale jen tak 5-6h
denne aby byla na vstupu prijatelna teplota, v krbu s vymenikem se k
tomu topi asi 3-4h vecer ale kolik to da vykonu nevim, asi kolem 10kWh
podle toho, kolik spalim. Tak asi pro predstavu o energetickych narocich
domu, ted mam v obyvaku 27, pres den to nejde pod 22)
Ale zase bych rad dalsi zdroj a taky me to zajima, jak to bude fungovat.
A kdyz jsem kouknul na ten cenik, je to dost nad mymi predstavami, navic
voda/voda je asi konstrukcne jednodussi nez vzduch/voda, ty ceny jsou
IMHO dost dotacni...
Zatim mam predstavu, ze samotna jednotka bez instalace cca 9-12kW by
mohla jit sehnat do  70 s DPH, treba bych dal i o kousek vic za overenou
kvalitu ale pres 100 urcite ne.
Rizeni me moc nezajima, nejake blbosti jako wifi a appky uz vubec, jen
zaklad i kdyz nejaka zdokumentovana komunikace s jednotkou umoznujici
sledovani a rizeni by byla dost motivacni pro vyber. Ale jen rezim
ON/OFF si taky dovedu predstavit.