Zigbee PIR pro HA

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Čtvrtek Leden 25 23:26:49 CET 2024

Ahoj,

mám HAOS na původně již odloženém NTB na půdě.
Začátečnickou chybou jsem nakoupil nějaké TUYA WiFi moduly, tak je teď
provozuju pod Tuya-local.

Trochu poučen jsem zakoupil ZigBee dongle (SONOFF Zigbee 3.0 USB Dongle
Plus E).
Jenom jsem ho píchnul do USB a HAOS si ho okamžitě našel.
Zůstal jsem u ZHA. Podle zkušenějších známých nepřináší MQTT zase až
tolik výhod pro běžného uživatele.

Mám na ZigBee pověšené všechny tlačítkové ovladače, plus jsem na zkoušku
koupil 2 PIR senzory a 2 teploměr/vlhkoměr senzory.
Všechno je to na Ali jako TUYA kompatibilní, ale vůbec to TUYA cloud
nepotřebuje. Normálně si to najde to ZHA a všechno si z toho načte.
Akorát jeden tenteploměr nějak zlobil, tak jsem ho zkusil připojit přes
gateway na tuya cloud. Tam normálně fungoval. Tak jsem ho smazal a
zkusil znova ZHA a šlo to na brnknutí.
Na internetu jsem pak našel, že se to občas musí udělat. Takže někdy je
ten TUYA cloud potřeba, ale jen pro servisní účely.

Teď mám objednané zase na zkoušku nějaké další ZigBee moduly. Ale
tentokrát ne na baterku, ale napájené. Ty totiž fungují jako převaděče
signálu.

Čili zatím to vypadá, že všechno co je ZigBee cloud nepotřebuje.

Honza