Power banka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 25 16:01:54 CET 2024

Já jsem RPi chvíli používal z nějaké neznámé (ale asi laciné) powerbanky.
Byl to nějaký reklamní předmět, takže přesný typ neznám.
Nic nóbl, uměla jen základních 5V.

Na baterky to jelo dobře, při současném připojení powerbanky k externímu
USB napájení taky.
Ale jako UPS to nefungovalo (což jsem si od toho sliboval). Když se tomu
sebralo externí napájení,
tak než nastartovala vnitřní měnič, byl tam krátký výpadek a RPi se
zrebootovalo.
Asi by to tam chtělo na výstup nějaký pořádný kondenzátor (třeba malý
supercap),
aby to tu chvíli podržel.

Jako oblíbené baterky pro všeobecné použití používám ty pro nářadí Lidl,
X20Vteam.
Mají dobrý poměr výkonu ku ceně, při případné reklamaci prý nedělají ofuky.
A mimo jiné k tomu existuje nástavec kde je svítilna a 2 USB napájecí porty.
Mám pocit že do 3A každý (opravdu jsou v tom 2 měniče, pro každý port
jeden).

Tak tohle by bylo pro napájení nějakých těch xPi asi docela fajn, i pro
dost dlouhodobý provoz.

PL