Re: Modul nebo SW pro ESP na obecné použití s Tuya nebo Sonoff?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Leden 23 17:53:40 CET 2024

No je hodně situací, kdy oceňuji že je to lokální a nepotřebuji cizího
zprostředkovatele. Ale s těma si umím poradit a těch se tedy dotaz
netýkal:-)

MQTT/Tasmota:
No ale to přeci musí mít někde MQTT broker, takže zase cloud. Asi ho
může provozovat výrobce zařízení a starat se o jeho provoz, pokud je to
něco tak ultra-extra-super, že zákazníci strpí nutnost si nainstalovat
další apku jenom na to, tak OK. Ale hodně lidí ocení, když to bude
fungovat v apce kterou dávno mají, případně se s tím pobaví Alexou, či
Google Assistantem. Další + pro zákazníky je, že se nemusejí bát, jestli
výrobce, startup, zkrachuje a jim to přestane fungovat.

PH