Parametry motoru

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pondělí Leden 22 16:15:15 CET 2024

Ještě jedna informace. Ty motory se sice dají reverzovat, ale pro plný výkon se musejí točit jen jedním správným směrem. Mají totiž uhlíky jemně naklopené od radiály. U vřetene frézy je potřeba na to dát pozor.
Lubor

> Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 22.01.2024 14:43
> Předmět: Re: Parametry motoru

Pračkové motory jsou univerzální motory (tj. běží na AC i DC).
 V pračkách jsou použité v sériovém zapojení. Ale většinou mají samostatně vyvedené cívky rotoru statoru, a tak by se daly provozovat i v jiném zapojení.
 Max. výkon při AC 230V bývá někde kolem 300-500W, ale dají se i dost hodně přetížit.
 Jsou dělané jako vysokootáčkové, takže bývají slušně vyvážené a snesou i nějakých 15 tis. RPM.

Dne 22.1.2024 v 10:36 konference na vojtek.biz <konference na vojtek.biz> napsal(a):Zdravím, mám prosbu. Chtěl bych použít zbytkový motor z pračky. Je to klasický komutátor, ale tím jsem bohuže s parametry skončil
Je to AEG ACC UOZ 112 G 70
AC-Electronic  Code 132 079 902
Podařilo se mi to najít ho jako náhradní díl, ale nikde jsem se nedočetl jaký má výkon/příkon Proud atd…
Nemáte někdo náhodou nějaký servisní manual. Byla to pračka Lavamat AEG číslo už bohužel nevím.
Chci to řídit PWM a alespoň bych chtěl tušit co. Ještě pokud někdo víte jakou frekvenci PWN má smysl dávat? Budu to Krmit DC uměrněných 230 a počítá ms použitím zpětné vazby od otáček – má to snímač
Děkuji
J.V.